G((O))NG TOMORROW 2015

EXPLORING MUSIC AND SOUND

PRESSEN SKREV:

WEEKENDAVISEN: Parenteser og praksis. Jakob Levinsen. 30/10

”I hvert fald blev åbningskoncerten i fredags i Koncertkirken på Nørrebro et sådant tilløbsstykke, at det både krævede ekstra stole og udsættelse af begyndelsestidspunktet. Til gengæld var festouverturen – et fortættet soloværk af og med det sprælske slagtøjsikon Marilyn Mazur, udelukkende for gonger i trængsel og alle mulige størrelser – så rigeligt værd at vente på.”

POLITIKEN: Festival lukkede med sublime dyrelyre. Henrik Friis, 2,11
http://politiken.dk/kultur/scene/teateranmeldelser/ECE2911576/festival-lukkede-med-sublime-dyrelyde/

”Kigger man tilbage på den seneste uges programmer på festivalen, ser det ud til, at det ikke kun er navnet, fra Wundergrund til Gong Tomorrow, der er ændret i år. Fra at være en begivenhed med en mission om at lade unge komponister gå i clinch med kolleger fra andre genrer ligner det nu en fuldtonet avantgardefestival.”

SEISMOGRAF.ORG: G((o))ng – Et slag for morgendagens musik eller et ekko af fortiden? Simon Christensen, 8/11
http://seismograf.org/artikel/gong-et-slag-for-morgendagens-musik-eller-et-ekko-af-fortiden

”Med navneændringen fra Wundergrund til G((o))ng Tomorrow ønskede festivalarrangørerne at slå et slag for morgendagens musik. Dette fremgik blandt andet af talen ved åbningskoncerten i Koncertkirken, efter hvilken den ret fantastiske slagtøjsekvilibrist Marilyn Mazur slog festivalen officielt i gong med et stemningsfuldt nykomponeret stykke (for gonger i forskellig størrelse), og så var navnet taget i ed med stilig ‘Selbstbewusstheit’.”